کد خبر : 526
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۵۰

شهدای شهرستان رومشگان؛

گذری بر زندگینامه شهید احمد بازوند

گذری بر زندگینامه شهید احمد بازوند
گذری بر زندگینامه شهید احمد بازوند در یکی از شب‌های قبل از عملیات خیبر هنگامی که افراد گردان می‌خواستند از میدان مین عبور کنند شهید احمد بازوند داوطلبانه اورکت بسیجی خود را بیرون آورده و آن را روی سیم خاردار می‌اندازد و خود را روی سیم‌های خاردار قرار می‌دهد تا رزمندگان از روی او بگذرند و معبر باز شود.؛

شهید احمد بازوند در سال ۱۳۴۴ در روستای رنگین‌بان رومشکان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. در هنگامه انقلاب اسلامی کشور عزیزمان احمد پانزده ساله بود. با وجود سن کمی که داشت اما در فعالیت‌های مذهبی شرکت می‌کرد. همچنین در پیشبرد اهداف انقلاب در حد توان کمکی بود همین نوع فکر و اندیشه‌ای که داشت سبب شد که ایشان در سال ۶۱ به عضویت بسیج درآید. این شهید عزیز در جبهه بسیار توانمند بود و از خود لیاقت و شایستگی در انجام امور محوله نشان می‌داد. همین لیاقت و شایستگی که در وجودش زبانه می‌کشید. موجب شد که فرماندهان جنگ او را به عنوان فرمانده گروه تخریب در عملیات خیبر منصوب کند. در عملیات خیبر شجاعانه و جسورانه شرکت نمود و پس از جانفشانی‌های زیاد و بازنمودن میادین مین سرانجام به آرزوی دیرینه‌اش رسید و شربت وصال الهی را با نثار کردن جانش نوشید. این شهید عزیز مدت ۱۷ سال مفقودالاثر بود و پیکر مطهرش پس از سال‌های هجران و غربت به دامن پر مهر میهن اسلامی بازگشت و در گلزار شهدای رنگین‌بان در کنار دیگر هم‌رزمانش آرامید.

 

فرازی از وصیتنامه شهید احمد آقا بازوند:( شهدای رومشکان )

 

خداوندا عاجزانه از تو می‌خواهم که یاریمان نمایی تا از شهیدان در راه خودت باشیم و جزء کسانی باشیم که به آنها نعمت داده‌ای برادران و خواهران امام را تنها نگذارید و همیشه به یاد امام باشید.

 

خاطره: ( شهدای رومشگان )

 

در یکی از شب‌های قبل از عملیات خیبر هنگامی که افراد گردان می‌خواستند از میدان مین عبور کنند شهید احمد بازوند داوطلبانه اورکت بسیجی خود را بیرون آورده و آن را روی سیم خاردار می‌اندازد و خود را روی سیم‌های خاردار قرار می‌دهد تا رزمندگان از روی او بگذرند و معبر باز شود که این ایثارگری شهید سبب شد که ما تلفات کمتری بدهیم و خط دشمن شکسته شود و بدین صورت با تمام درد و رنجی که در این میدان مین می‌کشد شهادت را از عسل شیرین‌تر می‌بیند و روح بزرگ و ملکوتی‌اش را همنشین فرشتگان قرار می‌دهد.

 

روحش شاد و یادش گرامی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.